Föreställ dig ett kontor. Vad ser du? Rymliga lokaler, prydliga skrivbord, kanske några krukväxter vid fönstren för att skapa en trevligare miljö. Ja, allt detta är med i bilden men vad ser du mer? Jo, papper, pennor, linjaler, kopieringsmaskin och block. Ett kontor fungerar dåligt utan allt nödvändigt kontorsmaterial.
Kontorsmaterialet kanske inte höjer trivselfaktorn på ett kontor som en mjuk skön soffa där medarbetarna spenderar sin fikapaus. Även om dess betydelse inte är så märkbar, förblir kontorsmaterialet kontorets allra viktigaste tillbehör.
Att handla på nätet
Hur skaffar du dig kontorsmaterial som just ditt kontor behöver? Idag går det bra att handla både i en fysisk butik eller beställa på nätet.
Digitaliseringen har lett till många förändringar i vårt samhälle. En av de mest positiva är just möjligheten att på ett snabbt och bekvämt sätt kunna shoppa precis allt på nätet. Du väljer en tillförlitlig leverantör, går genom dess sortiment och klickar in allt som behövs, från papper till fina kaffemuggar. Ett stort plus är att nätbaserade affärer håller vanligtvis lite längre priser jämfört med de fysiska butikerna. Det blir en win-win situation. Du handlar inte bara billigare utan även snabbare.
Få rätt på beställningen
Hur får du rätt på din nätbeställning? Tanken är att klicka in allt som behövs och i rätt antal. Lättast är det att hålla lite statistik. Vad behöver medarbetarna? Gör det många utskrifter på kontoret, är det alltså bra att beställa flera storpack med utskriftspapper. Är kontoret mer eller mindre papperslöst och har miljötänk i fokus men använder sig kanske av paddpennor istället? Ja, då är det dessa artiklar som det ska finnas extra antal från.
Många leverantörer som fokuserar på att erbjuda kontorsmaterial har utökat sitt sortiment och offererar även kaffe, muggar och vatten till kontoret. Det är ett riktigt smart knep att kunna beställa verkligen allt som ett kontor faktiskt behöver.